See site in english Voir le site en francais
Website skin:
home  download  forum  link  contact

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length

Author Topic: Arrow Freighter pour Orbiter 2016 !  (Read 2410 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline jcbenois

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 21
  • Karma: 4
26 December 2022, 10:16:43
Vous avez vu cela ? https://www.orbiter-forum.com/threads/arrow-freighter-for-orbiter2016-merry-christmas.40956/ 

Je suppose que cela ne vient pas de Dan, et que le code source de AF a été libéré ? L'avez-vous essayé ?


Offline Milouse

  • Legend
  • ******
  • Posts: 1895
  • Country: France fr
  • Karma: 211
Reply #1 - 27 December 2022, 10:49:26
Bonjour,

Je n'ai pas pu m'empêcher d'essayer... Avoir l'Arrow dans Orbiter 2016, c'est super ! :)

Je ne pense pas que le code source soit disponible. Dgatsoulis a dû recréer une dll pour refaire ce qui peut l'être à ce stade (moteurs, animations, cockpit virtuel, panels). Certaines fonctions très demandées comme UMmu/UCGO sont absentes (difficile à remettre en œuvre s'il faut repartir de zéro). Les skins fonctionnent (youpi !).


Milouse


Offline jacquesmomo

  • Le budget !!!
  • Legend
  • ******
  • Posts: 7408
  • Country: France fr
  • Karma: 598
  • Plus on rate, plus on a de chances de réussir !..
Reply #2 - 27 December 2022, 16:31:57
Je ne pense pas que le code source soit disponible. Dgatsoulis a dû recréer une dll pour refaire ce qui peut l'être à ce stade (moteurs, animations, cockpit virtuel, panels). Certaines fonctions très demandées comme UMmu/UCGO sont absentes (difficile à remettre en œuvre s'il faut repartir de zéro). Les skins fonctionnent (youpi !).
Bonjour
Effectivement, d'après ce qu'il a fait, c'est re compiler l'arrow. (donc sans l'autorisation de Dan  :doubt:  hum... )

Et il y a des tas de fonctions non encore fonctionnelles , mais il y travaille.

Le post sur le forum est là :
https://www.orbiter-forum.com/threads/arrow-freighter-for-orbiter2016-merry-christmas.40956/

Et il y a un patch/mise à jour

Mes add-ons sont là !

Offline dgatsoulis

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 32
  • Karma: 15
Reply #3 - 27 December 2022, 17:41:23
Hi everyone! Best wishes for the holiday season. My French is pretty bad, so I'll write this message in English.

I just want to clarify that the Arrow Freighter version that I posted on OF, does not infringe on any of Dan's copyrighted material.
I created the code from scratch and I did NOT redistribute ANY of Dan's UCGO/Arrow Freighter files.

The only way to use it, is to download Dan's version for Orbiter 2010  first.
If Dan decides to remove the Arrow Freighter from the downloads page, then my adaptation will be unusable.

Also, I did not do any dll decompiling or any other shenanigans with Dan's distributed files.

I decided to share the code I created, as it was my wish for everyone to see that the code was created from scratch and for people to pick up the project on their own if they wished.

Of course, if Dan ever does publish a version of the Arrow/UCGO for Orbiter2016 or OpenOrbiter, I will remove my version.

I hope this clarifies any misunderstandings that may have occurred.

Best regards,
Dimitris Gatsoulis
 

“The trouble with quotes on the internet is that it’s difficult to discern if they are genuine.”
-Winston Churchill

Offline jacquesmomo

  • Le budget !!!
  • Legend
  • ******
  • Posts: 7408
  • Country: France fr
  • Karma: 598
  • Plus on rate, plus on a de chances de réussir !..
Reply #4 - 27 December 2022, 17:59:09
I just want to clarify that the Arrow Freighter version that I posted on OF, does not infringe on any of Dan's copyrighted material.
(...)
I hope this clarifies any misunderstandings that may have occurred.

Absolutely !!  :top:
Thank you for your precision, as it is clear now for me....  :applause:

And so... Thank you!!!  :salut:

Mes add-ons sont là !

Online Pappy2

  • Legend
  • ******
  • Posts: 8966
  • Country: France fr
  • Karma: 462
Reply #5 - 28 December 2022, 12:46:36
Merci "dgatsoulis" tu sauve 2022 !!!!
Thank you "dgatsoulis" you save 2022!!!!








@+ Pappy2_________
Citation célèbre:
Lorsque la trajectoire Képlérienne du mobile coupe la sphère du géoïde de l'astre de capture, ce n'est généralement pas très bon pour l'avenir du beau vaisseau et de son équipage
"Nulentout"