See site in english Voir le site en francais
Website skin:
home  download  forum  link  contact

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length

Author Topic: [Bases] Saba - La plus petite piste commerciale  (Read 1289 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Maxorbiter

  • LordCroussette
  • Legend
  • ******
  • Posts: 2365
  • Country: Canada ca
  • Karma: 204
    • J'écris des fanfictions!
21 January 2023, 17:13:38
Spoiler  See this post in english (Addon's Gallery is at the end of post):
Saba - Shortest Commercial Runway


"Juancho E. Yrausquin Airport (IATA: SAB, ICAO: TNCS) is an airport on the Dutch Caribbean island of Saba. Its runway is widely acknowledged as the shortest commercial runway in the world, with a length of 400 m (1,312 ft)." - Wikipedia

For fun, I decided to make the island of Saba and its very small airport. It make for a fun challenge to try to land on this little runway in the middle of the Caribbean's.

Elevation in this add-on is handled by the D3D9 client with .flt files. If the runway is not mostly flat, then you might need to either use D3D9 (or update it).

I highly recommend to use Jacquesmomo's Cessna add-on to use with this base. Because I doubt you will be able to land anything else lol


Type: Bases  Filename: Saba_Orbiter2016_230123.zip  Size: 6MB           News posted by ForumBot from Francophone addons web site
Saba - La plus petite piste commerciale


"La réputation d'aéroport périlleux découle de la position de l'aéroport : il est flanqué, d'un côté, par des collines élevées et, de l'autre côté et aux deux extrémités de la piste, par des falaises qui tombent dans la mer. De plus, sa piste est extrêmement courte : l'avion risque donc de finir dans la mer ou de donner contre les falaises rocheuses à cause d'un atterrissage trop court ou trop long". - Wikipedia

Pour le fun, j'ai décidé de faire l'ile antillaise de Saba et son petit aéroport. Ça fait pour un défi d'atterrisage amusant, les chances de se crasher dans l'océan étant très grandes.

L'élévation dans cet add-on est gérée par le client D3D9 avec des fichiers .flt. Si la piste est pas majoritairement plate, alors je suggère d'installer et utiliser le client D3D9 ou - si vous l'avez déja - l'updater vers la dernière version.

Je recommende grandement d'utiliser l'add-on Cessna de Jacquesmomo, car je pense vraiment pas que c'est possible d'attérrir sur cette piste avec quelque chose d'autre lol.


Type: Bases  Nom de fichier: Saba_Orbiter2016_230123.zip  Taille: 6MB           Annonce postée par ForumBot depuis le site des Addons Francophone

Galerie de l'addon