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;----------------------------------------------------------------- ; Virtual Cockpit Camera shaking (added in OrbiterSound 5.1) ; ; Note: This command shake the virtual cockpit camera to simulate the vibrations. ; If you link the effect with one engine it will shake accordingly to the power of the engine, ; you can also link to Reentry condition or Ground rolling else with ("None") it will shake ; accordingly to the strength parameter. ; To set the effect Off call this function with Strenght:0.0 ; ; Parameters: ; T:# = time in seconds since start of simulation OR "+" for offset since last command (eg: "T:+4" ) ; Strength:# = from 0.0 to 1.0, the strenght of the shaking. To disable the effect set Strength to 0 ; Link:# = None, MainEngine, HoverEngine, RetroEngine, Reentry, GroundRoll ; ; Optional parameters: ; Freq1:# = Shaking frequency one (400 by default, min 5 max 800) ; Amp1:# = Amplitude of movement one (0.002 by default, min 0.0001 max 0.1) ; Freq2:# = Shaking frequency two (50 by default, min 5 max 800) ; Amp2:# = Amplitude of movement two (0.002 by default, min 0.0001 max 0.1) ; ;VCCAMERASHAKING T:3 Strength:1.0 Link:MainEngine Vessel:Atlantis ;VCCAMERASHAKING T:3 Strength:1.0 Link:Reentry Vessel:Atlantis ;VCCAMERASHAKING T:3 Strength:0.2 Link:GroundRoll Vessel:DG-01S ;VCCAMERASHAKING T:45 Strength:0 Link:None Vessel:Atlantis // Effect OFF with Strength=0 ;VCCAMERASHAKING T:3 Strength:1.0 Link:Reentry Freq1:150 Amp1:0.003 Freq2:50 Amp2:0.001 Vessel:Atlantis
WOW mais on ne t'arrête plus
Fun stuff, switch to other cockpit seat during launch (CTRL+Arrow)
La combinaison (CTRL+Flèche) pendant le lancement ne fonctionne pas chez moi !
Bizarre, comme j'ai dit OrbiterSound n'interfère pas là dedans, c'est forcément un truc avec ton clavier/réglage Orbiter.
La combinaison CTRL + Flèches dans la navette ne donne rien, et dans le DGIV me donne la vue des passagers arrière.
Mais que ce soit avec O2010 ou O2016 avec " Ctrl+flèches " je n'ai pas la vue du hublot gauche ou droite
ça parait trivial, mais chez moi pour la vue arrière c'est CTRL+BAS en partant de la place gauche et il n'y a plus qu'une vue arrière.
Au secours mon Ordi est hanté
Flèches? Contrôle ?
I'll release OrbiterSound 5.1 within one or two month. (might be 15 days as well)For now this version is in public beta test:http://orbiter.dansteph.com/2020_beta/web/OrbiterSound51_20200824_setup.zip1-Test the terrifics new cockpit vibration in scenario "02- Atlantis launch..." and "06- Reentry sound" !2-Find what's new in the doc3-If someone can correct those scenarios text, the scenario command below and the "what's new in 5.1" documentation ?4-Comments, bugs, suggestion welcome.Much thanks.DanI added a new scenario command to add cockpit vibration, here's the help:Quote ;----------------------------------------------------------------- ; Virtual Cockpit Camera shaking (added in OrbiterSound 5.1) ; ; Note: This command shake the virtual cockpit camera to simulate the vibrations. ; If you link the effect with one engine it will shake accordingly to the power of the engine, ; you can also link to Reentry condition or Ground rolling else with ("None") it will shake ; accordingly to the strength parameter. ; To set the effect Off call this function with Strenght:0.0 ; ; Parameters: ; T:# = time in seconds since start of simulation OR "+" for offset since last command (eg: "T:+4" ) ; Strength:# = from 0.0 to 1.0, the strenght of the shaking. To disable the effect set Strength to 0 ; Link:# = None, MainEngine, HoverEngine, RetroEngine, Reentry, GroundRoll ; ; Optional parameters: ; Freq1:# = Shaking frequency one (400 by default, min 5 max 800) ; Amp1:# = Amplitude of movement one (0.002 by default, min 0.0001 max 0.1) ; Freq2:# = Shaking frequency two (50 by default, min 5 max 800) ; Amp2:# = Amplitude of movement two (0.002 by default, min 0.0001 max 0.1) ; ;VCCAMERASHAKING T:3 Strength:1.0 Link:MainEngine Vessel:Atlantis ;VCCAMERASHAKING T:3 Strength:1.0 Link:Reentry Vessel:Atlantis ;VCCAMERASHAKING T:3 Strength:0.2 Link:GroundRoll Vessel:DG-01S ;VCCAMERASHAKING T:45 Strength:0 Link:None Vessel:Atlantis // Effect OFF with Strength=0 ;VCCAMERASHAKING T:3 Strength:1.0 Link:Reentry Freq1:150 Amp1:0.003 Freq2:50 Amp2:0.001 Vessel:Atlantis
Bonjour Dan's,j'ai une petite question, dans la nouvelle version peut-on afficher (comme on peut le faire pour les textes) une image comme par exemple:
Quote from: Pappy2 on 08 November 2020, 11:06:21Bonjour Dan's,j'ai une petite question, dans la nouvelle version peut-on afficher (comme on peut le faire pour les textes) une image comme par exemple:Tu veux dire dans le menu du Launchpad ?Si oui, facile, Dan m'a appris comment faire...
non je veux dire pendant le déroulement du scénario, en même temps que l'affichage du texte.
Pas trouvé... Un hack est toujours possible, mais on sort de la simplicité et la robustesse de la SDK.
Oui ! J'irai en pénitence sur la page de téléchargement emplir mon âme damnée