See site in english Voir le site en francais
Website skin:
home  download  forum  link  contact

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length

Author Topic: [Autres] Voyage à Honeymoon  (Read 5192 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Papyref

  • Legend
  • ******
  • Posts: 5341
  • Country: France fr
  • Karma: 341
  • Je suis dans la Lune ne pas me déranger
04 April 2017, 10:04:33
Spoiler  See this post in english (Addon's Gallery is at the end of post):
Voyage à Honeymoon


I propose to you a small honeymoon trip in DGIV at the beginning of Canaveral Cape which will lead you to PapyBar orbiting around the Earth then in lunar HoneymoonBase and finally to the Sables d'Olonne after a passage by LunaOB1 in lunarorbit.
Honeymoon base is in the Arzachel crater with the coordonates 1.90°W 18.20 °S
 
If you have read my previous tutorials and know the DGIV and IMFD well, you will not have difficulties I think of achieving this small pleasure trip.
 
If you do not like the automatisms, you can try this travel manually with the standard MFD of orbiter.

The meshes and textures of the lunar crater,  memorials 2001 and Tintin and Sables d'Olonne were taken again by Jacquesmomo. Thank you with him!

I dedicate this travel to my wife for our almost 60 years of marriage and for his patience during the long hours that I pass in front of my PC


Type: Others  Filename: Honeymoon_O2016_v0.zip  Size: 43MB           News posted by ForumBot from Francophone addons web site
Voyage à Honeymoon


Je vous propose un petit voyage de noce en DGIV au départ de Cape Canaveral qui vous conduira au PapyBar orbitant autour de la Terre puis à la HoneymoonBase lunaire et enfin aux Sables d'Olonne après un passage par Luna-OB1 en orbite lunaire.
Honeymoon base se trouve dans le cratère Arzachel aux coordonnées lunaires 1.90°W  18.20 °S

Si vous avez déjà exécuté mes tutoriels précédents et connaissez bien le DGIV et IMFD, vous n'aurez pas de difficultés je pense à accomplir ce petit voyage d'agrément.

Si les automatismes ne vous plaisent pas, vous pouvez essayer ce voyage en manuel avec les aides standards d'Orbiter.

Les meshes et textures du cratère lunaire, des mémorials 2001 et Tintin et des Sables d’Olonne ont été repris par Jacquesmomo. Merci à lui !

Je dédie ce voyage à ma femme pour nos presque 60 ans de mariage et pour sa patience pendant les longues heures que je passe devant mon PC


Type: Autres  Nom de fichier: Honeymoon_O2016_v0.zip  Taille: 43MB           Annonce postée par ForumBot depuis le site des Addons Francophone

Galerie de l'addon





















Offline Milouse

  • Legend
  • ******
  • Posts: 1895
  • Country: France fr
  • Karma: 211
Reply #1 - 04 April 2017, 11:34:28
Bonjour,

Merci à tous les deux pour cette mise à jour ! :wor:
Ca en fait des arrêts au comptoir... :beer:


Milouse


Offline jacquesmomo

  • Le budget !!!
  • Legend
  • ******
  • Posts: 7408
  • Country: France fr
  • Karma: 598
  • Plus on rate, plus on a de chances de réussir !..
Reply #2 - 04 April 2017, 14:01:39
je suis impatient de tester ça !!!!  :beer:

Mes add-ons sont là !