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Author Topic: [closed] BETA7 of DeltaGliderIV  (Read 24288 times)

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Offline picto

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Reply #25 - 12 April 2007, 23:02:45
L'effet de camera en vue interne est vraiment sympa !
Surtout à l'accélération, au freinage, c'est moins évident,
peut être n'est il pas assez marqué dans ce cas.
Bravo !


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Offline Quantum Burrito Meal

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Reply #26 - 12 April 2007, 23:20:01
I'm having a problem with the MFDs freezing for seemingly no reason. Is anyone else getting this?


------------------------------------------
Proud creator of two (2) addons

One of which is soon to be out of date, and one is not yet useable. Great Success!

Offline DanSteph

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Reply #27 - 12 April 2007, 23:20:20
Quote
picto a écrit:
L'effet de camera en vue interne est vraiment sympa !
Surtout à l'accélération, au freinage, c'est moins évident,
peut être n'est il pas assez marqué dans ce cas.
Bravo !

Done, *1.5

Dan


Offline picto

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Reply #28 - 12 April 2007, 23:21:38
Encore un chti bug, qui avait déjà été évoqué précédemment sur les autres beta mais ...
Au vu de ce que j'ai lu un peu plus haut :wonder:

Posé sur la piste, je lance le pilote Atmo par ALT 5 directement !
Puis je coupe les gazs avec étoile, en la maintenant enfoncée, le
son du moteur disparait, la fumée aussi mais pas l'exhaust ...
et le DGIV s'arrête !

C'est une manoeuvre débile je sais, si je fais C puis *,
le DGIV s'arrête correctement et tout est très très joli !
Et ça rend bien l'effet "Abort " à cause d'un pépin technique.
Mais bon, tu nous demande de chercher ... on trouve !

Super, pour la modif de camera, j'ai hâte, avec un Hache aspiré
comme dans Haahh..libi, de voir !
A quand la même chose en vue externe avec l'effet de suspension ! :siffle:
Autre truc, mais je ne sais pas si je rêve ou si je suis devenu sourd,
je n'entend plus le son des freins !

En ce qui concerne le bug du train fantôme :)
APU chez moi ! :) Juste le petit son des pneus sur la piste au lieu
d'un épouvantable scriiiittttcccchhhh ... et pas de gerbe d'étincelle
en vue extérieure non plus !
Et je parviens à redécoller ensuite et pas aux hovers hein ! :siffle:



Message modifié ( 12-04-2007 23:54 )

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Offline picto

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Reply #29 - 13 April 2007, 00:09:37
Deux bugs en un ... ou simple question de choix.

Je grimpe à 25 kilomètres en atmo, puis j'ouvre accidentellement la verrière.
Il n'y a pas de dépressurisation, pas d'hypoxia, en fait il ne se passe rien si ce n'est
la destruction de la verrière et la mise en route de l'alarme.

Puis je fais un eject et le DGIV explose.
Je ne trouve pas ça très cohérent ...


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Offline DanSteph

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Reply #30 - 13 April 2007, 00:34:09
Quote
picto a écrit:
En ce qui concerne le bug du train fantôme :)
APU chez moi ! :) Juste le petit son des pneus sur la piste au lieu d'un épouvantable scriiiittttcccchhhh ... et pas de
gerbe d'étincelle en vue extérieure non plus ! Et je parviens à redécoller ensuite et pas aux hovers hein ! :siffle:


Heuu comprend pas... c'est different d'avant ? bug pas bug ?

Quote
picto a écrit:
Je grimpe à 25 kilomètres en atmo, puis j'ouvre accidentellement la verrière.
Il n'y a pas de dépressurisation, pas d'hypoxia, en fait il ne se passe rien si ce n'est
la destruction de la verrière et la mise en route de l'alarme.


Reglé, détruit d'entrée....

Je met une sauvegarde temp° sur le eject ou c'est moins marrant ?

Avec toutes vos demande sur les key autopilot on peut moins faire de connerie,
c'est moins rigolo...

Je vais arreter la les auto-controle... sinon le DGIV ne sera plus dangereux mais beaucoup moins marrant.

Dan



Message modifié ( 13-04-2007 00:34 )


Offline picto

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Reply #31 - 13 April 2007, 00:39:06
OOppss désolé, pour le train, c'est réglé, apu bug :)
Mais un petit son scritch et une gerbe d'étincelles ce serait sympa ...
Bien que ce soit beaucoup de boulot j'imagine.

Tu as raison, pas tout en full control, c'est mieux
qu'on puisse faire des conneries quand même :siffle:
Donc, BOUM en cas d'ouverture de la verrière ou en
cas d'eject accidentel si la température est trop forte c'est très bien ...



Message modifié ( 13-04-2007 00:47 )

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Offline Pagir

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Reply #32 - 13 April 2007, 04:56:29
Sur le pro500spec0 on voit toujours pas les poussées des RCS? C'est la main de Dieu qui freine le DGIV???

Il faudrait bien qu'on les voit!

Pagir


Pagir

Offline sunshine135

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Reply #33 - 13 April 2007, 05:46:37
Dan,

All UMmu s when unloaded have the same face. I did this on the Kennedy Space center to the ISS mission by unloading all. The
girls and guys all have the same face.


"Sun Dog"

Offline picto

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Reply #34 - 13 April 2007, 11:14:52
Je crois qu'il ya eu mélangeage de pinceaux sur les DLLs du DGIV.
Sur la DLL avec l'effet de caméra, les touches 1 et 3 sont à nouveau
réattribuées aux Autopilotes Hold speed.

Et les sauvegardes incrémentales ! :rant:
Tu connais pas ?


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Offline woo482

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Reply #35 - 13 April 2007, 12:47:19
when is the golden beta (Beta8?)


Offline DanSteph

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Reply #36 - 13 April 2007, 13:30:54
Quote
picto a écrit:
Je crois qu'il ya eu mélangeage de pinceaux sur les DLLs du DGIV.
Sur la DLL avec l'effet de caméra, les touches 1 et 3 sont à nouveau
réattribuées aux Autopilotes Hold speed.
Et les sauvegardes incrémentales ! :rant:
Tu connais pas ?


Dis donc il a pas suivi le monsieur ou il c'est levé du pied gauche ?

Pour l'atmo pagir trouvait plus consistant 4-6 et 7-9 pour heading
du coup reste que 1-3 pour speed et comme ca ferait très naze d'avoir un pilote
auto avec speed 1-3 et l'autre avec *-% ou même &-J  voir ç*%*ç%*ç%ç*-ç%&ç&%
j'ai mis 1-3 voila....

Dans les touche proche et logique, y a strictement rien d'autre, home et end
sont très attirant mais impossible pour une probleme idiot de place du texte d'aide.
("home - end for speed" ne rentre pas dans l'affichage disp 1) et a part mettre
des touches franchement bizarre et éloignée du pavé numérique je vois pas.

Au pire faut engager le hold speed  une fois que tu est aligné !?? ou ce payer une josytick ? :)

Dan



Message modifié ( 13-04-2007 13:34 )


Offline zarb-dusk

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Reply #37 - 13 April 2007, 14:24:45
Dan RCS mode at 1.500km it's Normal??? Quand je fais un atterssage en condition d'atterissage en unrgence apres un décollage
ça m'empeche de positionner normalement le DG ce qui fait qu'il pique... et quand je m'éjecte il est trop tard (meme pour le
pilote).



Offline Pagir

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Reply #38 - 13 April 2007, 15:52:19
Quote
zarb-dusk a écrit:
Dan RCS mode at 1.500km it's Normal??? Quand je fais un atterssage en condition d'atterissage en unrgence apres
un décollage
ça m'empeche de positionner normalement le DG ce qui fait qu'il pique... et quand je m'éjecte il est trop tard (meme
pour le
pilote).


Généralement, c'est quand ta vitesse horizontale est trop faible pour que les commandes atmosphériques aient un
effet sur le vaisseau. Autrement dit, le DG se place en mode "atterrissons au hover"...

Pagir


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Offline Murdock

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Reply #39 - 13 April 2007, 16:38:12
First DGIV beta test report:
tests were made on brand new installation of Orbiter 2006 P1, Obiter sound 3.0 and DGIV and included:
- crash tests
- atmospheric flights
- ascent to LEO
- ISS rendevouz docking and undocking
- EVA operations with DGIV cargo payload including grappling, manouvering and docking to both DGIV and ISS
- atmospheric reentry and landing to Cape Canaveral

All tests were made on a Pentium4 3.2GHZ Gigabyte motherboard with 1GB RAM and Radeon X600 graphic card.
All tests were repeated on a Toshiba Satellite M40 portable computer.

 :applause: NO BUGS WERE FOUND :applause:

DGIV performed perfectly and smoothly on all phases, remarkable was the excellent manouverability on reentry
that allowed to smoothly increase and decrease AOA from high lift (20°) to super stall conditions (60°) even
during heat peak phase (even better than DGIII).

The excellent autopilot programs and aerodynamic controls allowed precise reentry to Shuttle landing facility
with no need for any main engine corrections.

On crash tests difficulties were encountered to reach high G's overstress but this might be useful for high
density atmosphere planets like Venus or Jupiter.

Spectacular was the high temperature crash with the debris contrails

One minor detail was that the DGIV HUD is unreadable on pentium4 but is should be a computer problem since it
was the same with DGIII and no problems were encountered on Toshiba M40.

Last one is that you can refuel also when docked to a cargo payload that is not supposed to contain fuel probably
because DGIV allows refuel each time is docked. Would it be possilble program a feature that TRANSFER fuel from the
docked ship into DGIV?

I will now proceed with compatibility tests with OUTERPLANETS, WINGED BOOSTERS and DELTA TUG addon which
were known to work fine with DGIII.

Final test report is :wor: FUCKING GREAT JOB DAN :wor:



Offline DanSteph

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Reply #40 - 13 April 2007, 16:48:34
Quote
Murdock a écrit:
Final test report is :wor: F... GREAT JOB DAN :wor:

My pleasure Sir ! ;)

Thanks for complete report !

:beer:

Dan


Offline Mok

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Reply #41 - 13 April 2007, 20:16:20
Quote
zarb-dusk a écrit:
Dan RCS mode at 1.500km it's Normal??? Quand je fais un atterssage en condition d'atterissage en unrgence apres un décollage
ça m'empeche de positionner normalement le DG ce qui fait qu'il pique... et quand je m'éjecte il est trop tard (meme pour le
pilote).


Si ton DG est en train de décrocher (stall) il bascule automatiquement en RCS afin de garder un minimum de controle.

Les RCS sont activés quand la pression dynamique est inférieure à 13kpa et ce à toute altitude.

Si vraiment tu tiens à controler les ailerons, positionne le sélectionneur de droite sur elevon/gear.


Offline streb2001

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Reply #42 - 13 April 2007, 20:32:58
I can't seem to use the UMMU to grapple a cargo pod while the pod is still loaded in the DGIV. The grapple only works when
the cargo is released. Is this correct?

Also, using the docking autopilot to dock the DGIV to its released cargo pod doesn't work well as the DG insists on flying to
a waypoint which is usually behind the DG, about 50m away! It seems a shame that the DG has to move a great distance from the
pod before the autopilot works properly. A "Final dock approach" autopilot would be useful here that refuses to engage unless
the DG is within a narrow final approach corridor, closer than the 50m waypoint.

Next version maybe?

Otherwise the UMMU/cargo thing is a blast to use, well done!

Steve


Offline hfbldprince

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Reply #43 - 13 April 2007, 21:18:33
whatever happened to the "original" paint scheme? And when will there be more releases?-
Im saying when will other people start making them and posting them on orbithangar and places like that?


Offline sunshine135

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Reply #44 - 13 April 2007, 21:20:27
Dan,

Compaq 6010US with 1.4GHZ AMD Athlon, 1GB RAM, 128MB Nvidia Card, Orbiter 2006 with P1, clean install with Orbiter Sound

After ejecting from the DGIV, I tried to use vessel remote control to control the DGIV. This did not work (validated your
correction from previous betas). When the DGIV crashed on the Earth though with the Vessel remote control up- CTD.

Still notice also that the crew inside the DGIV, when they eject or leave the ship, they get the appropriate color UMmu, but
all have the same face. I also find it strange that when they eject, they are wearing the right color UMmu, but inside the
ship they all wear white space suits (except the Captain of course).

I've mentioned the latter several times on the board, and figure you are in programming mode. Still, in case you have not
seen the posts, here I am again.  :siffle:

Thanks for some great work. :drink:


"Sun Dog"

Offline willy88

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Reply #45 - 13 April 2007, 23:33:05
NEW BUG:

Go to the "DGIV on Mars" scenario. Turn on all systems, lift off with hover thrusters. Do not press anything. Eject at 500
meters. Wait for the DGIV to hit the ground. You will now be in space above Mars.


_________

Offline hfbldprince

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Reply #46 - 13 April 2007, 23:45:20
i really dont see anything wrong except for the mmu aerodynamics inaccuracy...

i really have tried to look for anything... typos, etc...

and about the posted link, i really hope you have faith in me and that you trust me because i have been
in this forum for about a year and im just letting you know it wasnt me and i hope you never
remove me from the list. :)


Offline DanSteph

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Reply #47 - 14 April 2007, 00:08:18
I have "his" name yet... no one is really hidden on internet.
I leave "him" 24h delay to apologies in PM, after this delay if
he don't apologies I'll publish his name on forum and ban
him from this site. In either way case closed for me.

"Shame on you if you fool me once
Shame on me if you fool me twice"


Dan



Message modifié ( 14-04-2007 01:10 )


Offline Quick_Nick

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Reply #48 - 14 April 2007, 00:11:14
Quote
streb2001 wrote:
I can't seem to use the UMMU to grapple a cargo pod while the pod is still loaded in the DGIV. The grapple only works
when
the cargo is released. Is this correct?

Also, using the docking autopilot to dock the DGIV to its released cargo pod doesn't work well as the DG insists on
flying to
a waypoint which is usually behind the DG, about 50m away! It seems a shame that the DG has to move a great
distance from the
pod before the autopilot works properly. A "Final dock approach" autopilot would be useful here that
refuses to engage unless
the DG is within a narrow final approach corridor, closer than the 50m waypoint.

Next version maybe?

Otherwise the UMMU/cargo thing is a blast to use, well done!

Steve

Orbiter limitation. A vessel shouldn't ever dock to two other vessels. It may jerk or go look very weird if you try. You
must LET GO FIRST. There is a setting for a 0m/s release of cargo... And the DGIV goes back to a waypoint because it
is not super-computer smart. It knows it is proper procedure to be a distance from a docking port, align, and go in. It
is typically docking to a station as ISS.



Post Edited ( 04-14-07 01:01 )

-Nick

Offline streb2001

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Reply #49 - 14 April 2007, 00:23:04
Quote
Orbiter limitation? A vessel shouldn't ever dock to two other vessels. It may jerk or go look very weird if you try. You
must LET GO FIRST. There is a setting for a 0m/s release of cargo... And the DGIV goes back to a waypoint because it
is not super-computer smart. It knows it is proper procedure to be a distance from a docking port, align, and go in. It
is typically docking to a station as ISS.


Maybe, but the Space Shuttle can dock to the ISS with an attached cargo, is this not the same thing? Maybe not...

My point about the docking was that the computer would know that the ship was closer than the approach waypoint. If the ship
was more or less correctly aligned then the autopilot would take it in. If you engaged a landing autopilot on finals you
wouldn't expect it to go around and fly you back to the start of the circuit. I would expect it to finish the job and take me
down for a landing!

Anyway, I wasn't complaining, just observing.